Εθνική Πινακοθήκη, 10/06/1996 – 15/10/1996

«Έκρηξη του πεδίου» της καλλιτεχνικής δημιουργίας είναι η έκφραση-κλειδί για να κατανοήσουμε την τέχνη των τελευταίων δεκαετιών του αιώνα μας. Πολυμορφία και συνύπαρξη πολλών, συχνά ετερόκλητων, ρευμάτων συνδυάζεται μ’ ένα άλλο κυρίαρχο χαρακτηριστικό: την κατάργηση των παραδοσιακών ορίων που χώριζαν την τέχνη από τη ζωή. Αντίθετα από την καθαρότητα και την αυτονομία της μοντέρνας τέχνης, η μεταμοντέρνα σύγχρονη δημιουργία ενδίδει σε κάθε είδους επιγαμίες και συχνά καταλήγει σε υβρίδια. Η οικειοποίηση υλικών της καθημερινής ζωής και ιδιαίτερα αντικειμένων-φετίχ του υλικού πολιτισμού αναιρεί τον παραδοσιακό ρόλο της τέχνης που ήταν η εξιδανίκευση. Η σύγχρονη τέχνη λειτουργεί ως όργανο αφύπνισης και συνειδητοποίησης των προβλημάτων της σύγχρονης ζωής.

Η τέχνη των τελευταίων ετών εκδηλώνει ιδιαίτερη ευαισθησία για θέματα κοινωνικά, φυλετικά, οικολογικά, για τα πολιτικά δικαιώματα, τη μαζική κουλτούρα και για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, που συχνά χρησιμοποιεί για τους δικούς της σκοπούς.

Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της σύγχρονης τέχνης στις Η.Π.Α. συγκαταλέγονται εκπρόσωποι που ανήκαν έως πρόσφατα σε περιθωριακές ομάδες όπως μαύροι, ινδιάνοι, μέτοικοι, γυναίκες κ.λπ.

Η επιβλητική έκθεση από το μοναδικό μουσείο σύγχρονης τέχνης Whitney, που άρχισε την περιοδεία της ανά την Ευρώπη από την Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας, μας αποκάλυψε, μέσα από αντιπροσωπευτικά έργα και γνωστούς καλλιτέχνες, όλες τις πτυχές αυτής της συναρπαστικής πραγματικότητας.

Επιμέλεια έκθεσης
Αγγέλα Ταμβάκη 
Επιμελήτρια της ΕΠΜΑΣ

Χορηγός: Philip Morris Hellas AEDE