Εθνική Πινακοθήκη, 22/05/2006 – 23/09/2006

Ο Μποτέρο ξεκίνησε από μια μικρή πόλη της Κολομβίας για να γίνει ένας από τους πιο διάσημους ζωγράφους της εποχής μας. Η τέχνη του αφομοίωσε λαϊκά στοιχεία από την πατρίδα του, ενώ μαρτυρεί και την επίδραση μεγάλων καλλιτεχνών της ευρωπαϊκής τέχνης από τον Τζόττο, τον Πιέρο ντελα Φραντσέσκα, τον Βελάσκεθ ως τον Πικάσσο κ.ά.
Η αναδρομική έκθεση του Μποτέρο περιλάμβανε 200 έργα από όλες τις εποχές της δημιουργίας του. Ανάμεσά τους και τους πίνακες με θέμα τα βασανιστήρια των Ιρακινών αιχμαλώτων στις φυλακές του Αμπού Γκράιμπ, που πρωτοπαρουσιάσθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη και δείχνουν την κοινωνική ευαισθησία του καλλιτέχνη.
Τις περισσότερες φορές οι ήρωες του ζωγράφου είναι οι ανώνυμοι και οι απόκληροι της ζωής, άνθρωποι καθημερινοί που απεικονίζονται στο φυσικό τους πλαίσιο. Φυσιογνωμίες, ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά, εμβληματικά στοιχεία παραπέμπουν στη Λατινική Αμερική και ιδιαίτερα στη γενέθλια χώρα του ζωγράφου, την Κολομβία.
Το ελληνικό κοινό είχε τη δυνατότητα να απολαύσει το έργο του σε όλη την πολυμορφία του στην Εθνική Πινακοθήκη όπου εκτέθηκαν 142 πίνακές του.
Η τέχνη του Κολομβιανού καλλιτέχνη εκφράζει με την υπερφυή της πλαστικότητα τη νοσταλγία του χαμένου παράδεισου, όπου το πρωτόπλαστο ζευγάρι απολάμβανε με αθωότητα και χωρίς περιορισμούς τον έρωτα και τους καρπούς της γης.
Η υπερθετική, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ανθρωπότητα του Μποτέρο προσφέρεται ως θεραπευτικό αντίδοτο στον άνθρωπο της δυτικής κοινωνίας της αφθονίας, που ζει με το στερητικό σύνδρομο της διαρκούς δίαιτας.
Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ

Επιμέλεια έκθεσης
Δρ. Νέλλη Μισιρλή
Διευθύντρια Συλλογών και Μουσειολογικού Προγραμματισμού της ΕΠΜΑΣ

Χορηγός: Εθνική Τράπεζα PRIVATE BANKING